Osaatko valjastaa toimitilasi myynnin kasvattamiseen?

Älykkäät toimitilat lisäävät työntekijöiden tyytyväisyyttä ja tyytyväiset työntekijät tuottavat viiden tähden asiakaskokemuksia. Toimiva työympäristö helpottaa myyjän arkea ja vie asiakaskokemuksen uudelle tasolle.

Kehittämällä toimitilojasi hurmaat työntekijäsi ja asiakkaasi.

– Viiden tähden työpäiväkokemus syntyy kulttuurin, fyysisen työympäristön ja teknologian balanssista ja vain näihin tyytyväinen myyjä kykenee asiakkaan odotukset ylittäviin kohtaamisiin, älytoimistoratkaisuja kehittävän Taitori Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Perttu Ahvenainen sanoo.

– Älykäs toimisto avustaa myyjää löytämään myyntikohtaamista parhaiten palvelevan tilan ja tarjoilut. Tapaamisen järjestäminen on helppoa ja tilojen käyttö tehostuu, Ahvenainen jatkaa.

Samalla kohtaamisten vaikuttavuus lisääntyy.

– Älykkäät toimitilat antavat mahdollisuuden parantaa asiakaskokemusta sekä tehostaa myyntiä. Jokainen asiakkaalta irtoava minuutti on kallisarvoinen ja usein kovan työn takana. Luovuuden mahdollistavan esitystekniikan avulla arvokkaista hetkistä asiakkaan kanssa saadaan enemmän irti ja vuorovaikutteisuus lisääntyy. Sitoutuminen ja vaikuttavuus voimistuvat, kun asiakas saadaan innostumaan myyjän monologin kuuntelemisen sijaan, älykkäitä toimistoja kehittävän Docus Oy:n asiantuntija Sampo Karjalainen kuvailee.

– Suuri osa yrityksistä ei ole vielä valjastanut koko teknologian potentiaalia asiakaskokemuksen kehittämiseen, joten älyteknologian hyödyntäminen asiakaskohtaamisissa on myös kilpailuvaltti. Ajan hermoilla oleminen on positiivinen viesti sekä työntekijöille että asiakkaille, Karjalainen vinkkaa.

Älykkäät toimitilat antavat mahdollisuuden parantaa asiakaskokemusta sekä tehostaa myyntiä. Kuvat: Nelli Päiväläinen ja oma arkisto

Odotukset ylittävä vierailijakokemus

Älytoimistoja kehittävä kaksikko näkee vierailun ketjureaktiona, jossa jokainen yksittäinen kohtaamispiste on tärkeä osa vierailijakokemuksen muodostumisessa.

– Vierailijakokemus alkaa jo palaverikutsusta ja jatkuu läpi koko vierailun. Älyteknologia antaa uusia ulottuvuuksia odotukset ylittävien elämysten luomiseen ja vaikutuksen tekemiseen. Esimerkiksi personoitu tervetuloviesti tuloaulan infonäytössä ja neuvotteluhuoneen ovenpielinäytössä jättävät positiivisen muistijäljen ja luovat paremmat edellytykset neuvottelun onnistumiselle, Ahvenainen antaa esimerkkejä vierailijakokemuksen parantamisesta.

– Interaktiiviset älynäytöt puolestaan selkeyttävät sanomaasi ja mahdollistavat esimerkiksi muistiinpanojen tekemisen reaaliajassa. Kokousmateriaali saadaan asiakkaalle heti, eikä parin päivän viiveellä koosteen kasaamisen jälkeen. Nopea toiminta pitää hyvän fiiliksen yllä ja jo lämmitetyn kontaktin kuumana, Karjalainen lisää.

Haastattelimme 13 kiinteistöalan huippuammattilaista toimitilojen tulevaisuudesta. Lataa raportti:
taitori.fi/toimitilojen-trendit

 

Mari Laaksonen, [email protected]